ΙΧΝΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΤΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ

Αφροδίτη Λίτη

 τχ. 134-135

 

Μια από τις μεγάλες χαρές του Γιώργη ήταν να αγοράζει λιλιπούτεια σημειωματάρια, όπου κι αν βρισκόμασταν, προκειμένου να καταγράψει μια κεραυνοβόλα ιδέα ή τη λύση ενός έργου που τον απασχολούσε.

Από τότε που τον γνώρισα, τον θυμάμαι να ζωγραφίζει ακατάπαυστα, τον κατείχε μια σχεδιαστική ορμή. Στη Σχολή σχεδίαζε τα μοντέλα και τον χώρο, στους μεγάλους ζωολογικούς κήπους έκανε συστηματικές μελέτες για τα ζώα, στα μουσεία αποτύπωνε τα έργα τέχνης και κυρίως τα γλυπτά, στα τσίρκα τους ακροβάτες και στο σπίτι κατέγραφε τους μεγάλους καλλιτέχνες και τις ιδέες του. Από αυτά, τα ελάχιστα σε μέγεθος σκίτσα, τα μόλις λίγων εκατοστών, έβγαιναν όλα τα μεγάλα γλυπτά του.

Από την πλευρά της ποιότητας του περιεχομένου τους, αυτά τα μικρά μπλοκ του τολμώ να τα συσχετίσω με τα Κοράνια-μινιατούρες, έργα θαυμαστά για την καλλιγραφία τους και τις ζωγραφιές τους, τα οποία ο Γιώργης ελάτρευε. Τα σημειωματάρια αυτά εμπεριέχουν συμπυκνωμένη ολόκληρη τη σκέψη του από την οποία μπορεί να κατασκευαστεί το προσωπικό του σύμπαν, όπως: το  Mappemonde, οι Αστοί, οι Άνθρωποι ζώα (χελώνα, καμηλοπάρδαλη, αγελάδα, αρνί, αρκούδα), ο Αποσβολωμένος, το Αστυνομικό γλυπτό, το Ελάφι στολισμένο, κ.ο.κ.

΄Ολα τα βιβλία που έπιανε στα χέρια του ήταν σημειωμένα στα περιθώρια από σκίτσα μελλοντικών γλυπτών του. Όσο για τους τηλεφωνικούς καταλόγους, θεωρώ ότι ήταν το προσφορότερο έδαφος για ζωγραφιές, λόγω της ύπαρξης αμήχανου χρόνου.

[…]

Η Αφροδίτη Λίτη είναι γλύπτρια· διδάσκει γλυπτική στην ΑΣΚΤ.

Tags  

ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Εισάγετε το email σας για να ενημερώνεστε για τα νέα άρθρα